Endring og avbestilling av billett
Du kan endre eller avbestille billetten din frem til 1 time før den ordinære avgangen. Det er kun billetter med avbestillingsforsikring som gir rett til refusjon ved avbestilling. Avbestillingsforsikring må kjøpes sammen med billetten, og det er ikke mulig å legge dette til på en allerede kjøpt billett.
Endring og kansellering av billett kan gjøres på egen hånd dersom reisen er kjøpt på vybuss.no eller i Vy Buss-appen. Dette kan du gjøre ved å fylle inn bookingnummer og telefonnummer i feltet nederst på siden. Husk å ha med landskode (eks. +47) i feltet for telefonnummer.
Endring av billett
- Det koster 39 kroner i endringsgebyr per billett for endring. Prisdifferanse mellom gammel og ny billett vil komme i tillegg.
- Ved endring via vårt kundesenter, er endringsgebyret 69 kroner per billett.
- Om du har en setereservasjon på nåværende booking, vil ikke denne medfølge ved endring. Ønsker du å reservere et bestemt sete, velger du «Oppgrader».
- Om du har en avbestillingsforsikring for billetten du ønsker å endre, er det ikke endringsgebyr. Avbestillingsforsikringen vil ikke medfølge billetten som endres.
- Endring av holdeplass for på- og avstigning må gjøres via kundesenteret.
Avbestilling av billett
- Er det flere enn én som reiser, kan du velge hvilke personer som skal slettes fra bookingen.
- Har du en reise som involverer én eller flere delstrekninger, vil hele reisen bli kansellert.
- Ønsker du å avbestille deler av reisen, må dette gjøres via kundesenteret.
- Beløp for avbestillingsforsikring refunderes ikke.
Endring og avbestilling via kundesenteret
Har du behov for å gjøre endringer via vårt kundesenter, må dette gjøres ved å ringe 40 70 50 70 i åpningstiden. Endring og avbestilling per e-post eller chat er ikke mulig.
Billetter kjøpt på vy.no eller i Vy-appen
Merk at egne regler gjelder for endring og avbestilling av billetter som er kjøpt på vy.no eller i Vy-appen. Informasjon finner du her. Billetter som er kjøpt på bus4you.se eller vybuss.com kan kun endres der.